چکیده:
یکی از بحرانهای زیست محیطی مسئله انتخاب الگوهای نامناسب مصرف و در واقع مصرف بی رویه است. افزایش مصرف به معنی افزایش ضایعات و آلودگی محیط زیست است و غذا یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی است، که تولید آن به اندازه کافی بستگی به تولید در بخش کشاورزی و روند افزایش جمعیت دارد.
زنان می توانند به عنوان همسر، مادر، مدیر، و برنامه ریز خانواده و کسی که نقش اصلی را در تنظیم خرید و چگونگی مصرف بعهده دارد و نیز بعنوان مربی و فرهنگساز نسل آینده نقش بسیار مهمی در تغییر الگوی مصرف غذایی و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشد.
در این تحقیق محقق بدنبال اهداف اصلی خویش یعنی افزایش نقش زنان در انتخاب الگوهای مصرف غذایی مناسب و نهایتا کاهش فشار وارد بر محیط زیست به علت الگوهای بی رویه مصرف می باشد.
جامعه آماری در این تحقیق ، زنان منطقه ٦تهران می باشند که تعداد ١١۰۵٧نفر را تشکیل می دهند. افراد نمونه به حجم ٣۲۵ نفر بر اساس نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه های تحقیق، پرسشنامه ویژه ای برای کسب اطلاعات تهیه شده که برای بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق از آزمون کی دو و اسپیرمن استفاده گردید و نتایج آن اینچنین بیان گردید. مطابق نظر پاسخگویان در مورد فرضیه اول با توجه به اینکه ضرائب ۲٦٣/۰و ۲۲٣/۰ از مقدار جدول ١۴٨/۰ بیشتر است بین سطح سواد و نوع الگوی مصرف غذا ،رابطه معنی دار وجود دارد، یعنی هرچه میزان تحصیلات زنان افزایش می یابد، میزان آشنایی آنان با الگوهای مصرف غذایی افزایش می یابد.همچنین با توجه به اینکه اکثر پاسخها ۲/٣۴ درصد در مورد ارتباط سن با الگوی مصرف غذا به سمت گزینه متوسط بوده ، پس ارتباط معنی داری بین ایندو وجود ندارد. در مورد رابطه شاغل بودن زنان و نوع الگوی مصرف ٣/٦۸ درصد به سمت گزینه های خیلی زیاد و زیاد گرایش داشته و کی دو بدست آمده ٧٧/١٣٨ از مقدار جدول بزرگتر است ، پس رابطه معنی دار می باشد. در مورد تاثیر نقش زنان در اقتصاد خانواده در زمینه الگوی مصرف غذا پاسخها به سمت گزینه خیلی زیاد گرایش داشته و در مورد تاثیر نقش زنان بدون همکاری دولت در الگوی مصرف غذا با توجه به مقادیر کی دو بدست آمده٦۴٦/۴۲۴و ۵۲٣/۲١٦ از مقدار جدول بزرگتر است، پس نقش زنان به تنهایی نمی تواند موثر باشد. بین آموزش زنان و کاهش میزان پسماندها و کاهش در اسراف مواد غذایی و کاهش مشکلات زیست محیطی ارتباط معنی دار وجود دارد ، همپنین هر چه سواد تغذیه ای زنان بیشتر باشد وضعیت تغذیه و سلامت خانواده بهتر می شود. بین نقش زنان و سلامت غذای مصرفی ارتباط معنا دار وجود دارد. بین افزایش درآمد و بهبود در وضعیت تغذیه خانواده ارتباط معنا دار وجود دارد.
در آخر به ارائه پیشنهاد در دو بخش مجزا ، یعنی پیشنهاداتی برای دولت و زنان پرداخته شده است.
بخش های شهرستان خوی
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان لنجان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان ایلام
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
مقدمه:
بخش های شهرستان چالدران
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان کاشان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان دره شهر
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان پارس آباد
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان آبدانان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان فریدن
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان نمین
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان فلاورجان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان نظرآباد
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان فلاورجان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
بخش های شهرستان مشگین شهر
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت نظری و عملی پژوهش
پیشینة تحقیق
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفاهیم
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینة پژوهش
تعاریف هوش هیجانی
ویژگیهای هوش هیجانی
سیر مطالعهی هوش هیجانی
اندازه گیری هوش هیجانی
پرسشنامه هوش هیجانی پتراید زوفارنهام
هوش هیجانی و بیماریهای روانی
ابراز هیجان و پیامدهای آن در قلمرو سلامت
افزایش هوش هیجانی
تعاریف سلامت روانی
اهداف و مقاصد بهداشت روانی
بهداشت روانی
معیارهای بهداشت روانی در مکتب اسلام
تعریف بهداشت روانی و سه سطح پیشگیری
اصول بهداشت روانی
پژوهش های انجام شده در زمینه رابطه هوش هیجانی یا سلامت روانی
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
روش اجرای پژوهش
تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم : تحلیل دادهها
مقدمه
فرضیههای SPSS
آمار توصیفی
آمار استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه
ارائة فرضیهها
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیتها
منابع و ماخذ
پرسشنامه و آزمون
بخش های شهرستان اصفهان
این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.